Ekonomi

Yenilenmiş telefon trendi 2023’te ikiye katlanıyor

EasyCep’ten yapılan açıklamaya göre, bağımsız araştırma kuruluşu Sia Insight’ın tüketicilerin cep telefonu satın alma tercihleri ​​üzerine yaptığı araştırma, yenilenen telefonun avantajlarını öğrenen tüketicilerin bu yönde tercih yapma eğiliminde olduklarını ortaya koydu.

Mayıs ayında 12 ilde 1.000 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırmaya göre, yenilenmiş telefonun ne olduğunu öğrenen tüketicilerin yüzde 31’i alışverişlerini bu yönde yapabileceklerini söyledi. Aralık 2022’de bu oran yüzde 17 idi.

Yenilenmiş telefon almayı düşünen tüketicilerin yaklaşık yüzde 60’ı “boşuna daha fazla para ödememek için”, yarısı “yeni telefon ile yenilenmiş telefon arasında bir fark görmemek” ve yüzde 28’i “elindeki parayla daha iyi bir marka/model telefon almak” için bu tarafı tercih ediyor.

Ticaret Bakanlığı lisanslı yenileme merkezleri 2020 yılından itibaren özel bir yasal altyapı altında faaliyet göstermektedir. Taksitlerin 3 ay ile sınırlı olduğu yeni cep telefonlarına rağmen yenilenen cep telefonlarında peşin fiyatına 12 ay taksit, 12 ay garanti ve iki hafta iade hakkı bulunmaktadır.

Yenilenmiş telefon fiyatları, eşdeğer sıfır telefonlara göre yüzde 30’a varan daha ucuzdur. Uzman ekipler tarafından lisanslı merkezlerde yenilenen telefonlarda sadece orijinal ve lisanslı yedek parça kullanılıyor ve cihazlar kapsamlı testlere tabi tutuluyor.

“Gelişmiş pazarlarda her beş kişiden biri yenilenmiş telefonları tercih ediyor”

Açıklamada görüşlerine yer verilen EasyCep Kurucu Ortağı ve CEO’su Mehmet Akif Özdemir şunları söyledi:

“Yenilenen telefonun avantajlarının ülkemizde fark edilmiş olması ve marka olarak ilk günden itibaren ‘akıllı tercih’ olarak konumlandırdığımız bu yeni kategorinin tüketici algısında ve beğenisinde ön plana çıkmış olmasından dolayı mutluyuz. Tüketicilere telefonları avantajlı koşullarla sunmanın yanı sıra elektronik cihazların kullanım ömrünü uzatmak, yeni cihaz üretiminden kaynaklanan karbon salınımını önlemek ve ithalat oranını düşürerek ülkemiz ekonomisine katkıda bulunmak temel motivasyonumuzdur. Ancak bizim asıl motivasyonumuz ülkemizde yeni telefon almak. Buna rağmen bizim temel motivasyonumuz ülkemizde yeni telefon almak. Buna rağmen ana motivasyonumuz ülkemizde yeni telefon almak. “Son yıllarda her beş kişiden birinin yenilenmiş telefon tercih ettiğini görüyoruz. Ekonomik durum ne olursa olsun ülkemizde tüketici bilinci arttıkça bu oranın da artacağına inanıyoruz.”

arsuz-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu